25 Kasım 2010 Perşembe

İspanyol Merdivenleri ve Trevi Çeşmesi

İlk Roma yazımda azıcık bahsetmiştim İspanyol merdivenleri ve bu merdivenlerin bulunduğu Piazza di Spagna Roma'nın en ünlü meydanı...Ayrıca bu meydan ile Via del Corso arasındaki dar sokaklar Roma'nın bence en canlı bölgesi...Özellikle Cuma akşamı, Cumartesi ve Pazar tüm gün sokaklar insan kaynıyor ve normalde yollarda arabaların gitmesi gerekirken kalabalık o kadar fazla oluyor ki insanlar kaldırımlardan yollara taşıyor ve yazık araba ve taksi sürücüleride bu insan kalabalığında yavaş yavaş ilerlemeye çalışıyorlar...






Alışveriş için size önereceğim sokakların hepsi bu bölgede...Via della Croce, Via Condotti, Via Borgognona, Via Fratina ve Via del Babuino benim tüm maaşımı bıraktığım sokaklar:) Özellikle Via Condotti de sıra sıra mağazalardan ışıl ışıl vitrinlere bakmaktan yürüyemedim resmen...Bizim kaldığımız otelde bu sokaktaydı ismi Inn at Spanish Steps tam butik otel tarzında çok şeker bir otel...Eğer bizim gibi şehir gürültüsünü seviosanız ve canlı bir bölgede kalmak istiyorsanız kesinlikle tavsiye ederimm yerini de tarif ediyim hemen Via Condotti de Cafe Greco (ki Romanın en eski ve en ünlü cafesi)'nun hemen yanında Bvlgari mağazası ile karşı karşıya:)




Via della Croce de Tangram isimli bir ayakkabıcı var ki sanırım kalbimi orada bıraktım...İlk önce anneme bi şeyler aldık ilk girdiğimizde ben tabi o kadar güzel şeyi bir arada görünce bi seçemedim sonrasında da ben kendime bir topuklu bot aldım ki en kısa zamanda giyip görücüye çıkartıcam...Giderseniz uğramadan dönmeyin...Onun dışında tüm sokaklarda Dolce and Gabbana, YSL, Dior, Bvlgari, Prada, Sergio Rossi, Max Mara, Chanel, Valentino, Miu Miu...ve bunun gibi yüzlerce markanın mağazasını görebilirsiniz...Vitrinler şahane ve sürekli değişiyor...Ayrıca buradaki, bir mağazada bir şey beğenirseniz hemen almanız lazım çünkü o kadar çok turist ve alıcı varki birkaç saat sonra giderseniz beğendiğiniz ürünü bulamamanız gayet doğal...

Bunun dışında İspanyol merdivenleri italyanların sosyalleşme yerlerinin başında sanırım...Şarabını alan gelmiş çok tatlı kadehleri de ellerinde şaraplarını içip sohbet ediyorlar...Herkes basamaklarda oturmuş gündüz gece sürekli bir kalabalık mevcut bu merdivenlerde...Biz şarap değil ama çayımını içtik bir güzel bir de yanında macaronlarımız yedikk süperdiii:)

Piazza di Spagna'ya yürüme mesafesinde olan Trevi çeşmesi de herkesin ilgi odağı olan bir yer...Aşk çeşmesi olarak da bilinen bu çeşmeye dilek dileyip bozuk para atanların hayatlarının aşkını bulacağına inanılıyor ben bu gittiğimde bu çeşme ile ilgili başka bir inanışı daha öğrendim ayrıca bu çeşmeye para atanların tekrar Roma'ya geleceklerine inanılıyormuş...Ben Roma'ya ikinci kez gittiğime göre ikinci inanış daha doğru gibime geldi:)Yine de her iki inanış içinde bol bol bozuk para attım hatta kendimi bıraktım çevremdeki arkadaşlarım içinde diledim diledim attım:)İşte Gizzynin dilek dileme anları





Burası için önerim çeşmenin yanına kadar inip orada fotoğraf çektirmeniz daha iyi olur böylelikle orada öylece oturan kuru kalabalıktan ve size bir şeyler satmaya çalışan sokak satıcılarından kurtulmuş olursunuz...Biz gittiğimizde hava çok güzeldi dolayısıyla bir sürü turist vardı...Kalabalıkta beni ve annemi görebiliyor musunuz???:)





5 yorum:

MODA GEZGİNİ dedi ki...

okadar akıcı sade bi dille anlatyorsun ki gizzy..romaya gitsem hiç acemilik çekmem.travi aşk çeşmesindeki fotoğrafların mükemmel güzellikte:)

Adsız dedi ki...

Merhaba! Ben bloğunuzun sessiz takipçilerindenim...hatta kalpli çoraplarınızla giydiğiniz ayakkbıya vurulup Lovelyshoesdan ben de istedim ama henüz gelmediler:( Bu postta üzerinizdeki hırka çok şeker, nereden acaba sorabilir miyim? Bi de Romaya gidip alışveriş yapmadan dönmemişsinizdir herhalde, cicilerinizle ilgili post isteriz:)Sevgiler-Nesli

pelininstyle dedi ki...

Ay ne guzel bir yazi bu yaa. Ne kadar da sekersin. En bayildigim yerler yaaa bi de.

Gizzy dedi ki...

Moda Gezgini ben de çok mu yazıyorum die endişe ediyodum ama sevdiysen ne mutlu bana:)cnm aşk çeşmesinin verdiği mutluluk yüzüme yansıdı sanırım çok saol:)

Neslicimm cnmm çok teşekkürleeer ayakkabıların gelsin güle güle en güzel günlerde giy inşallah:)cnm hırkamı bu sezon mudo collectiondan aldım ben de çok seviyorum çünkü acaip sıcak tutuo direk t-shirtlerimin üstüne giyip çıkabiliyorum sokağa:)

Pelincimmm sensin şeker yaa!!!yorumlarınla yüzümü güldürdün çok teşekkürler!:)

Trevi Aşk Çeşmesi dedi ki...

Trevi Aşk Çeşmesi, gerçekten çok güzel bir yer. Bozuk para atarken arkanızın dönük olması, sağ elinizle ve sol omzunuzun üzerinden atmanız gerektiğini unutmayın :)