22 Kasım 2010 Pazartesi

Ciao!

Yazımın başlığından da anlaşılacağı üzere bayram tatilinde İtalya sınırları içinde Romadaydımmmm!!! Dönmek o kadar zor geldi ki sanırım benim doğup büyüdüğüm yerler buralar olmalıymış ülke sınırlarından içeri girer girmez nası bir mutlu olma durumu oluyor anlatamam belki de 5 ay yaşadığım için bu kadar yakın hissediyorum kendime bu ülkeyi bu ülkenin insanlarını bilemiyorum ama Roma kesinlikle gidilip görülmesi gereken bir şehir...Benim top5imde ve yeri gayet sağlam:)

Şimdi gün gün yer yer Roma'yı anlatmaya başlıcam size umarım Roma yazı dizisi hoşunuza gider hem tarihi bilgiler vereceğim hem alışveriş nerede yapılır hem de nerede ne yenilir yani çok yönlü bir yazı dizisi olacak:)

Pazar günü öğlen uçağı ile Roma'ya gittik otelimize vardığımızda saat akşam 7 civarıydı hemen bavullarımızı bırakıp kendimizi sokaklara attık daha önce gittiğimizde kaldığımız otelde yer ayırttığımız için ortama uyum sağlamak bizim için gayet kolay oldu:) Şöyle bir etrafta dolaşıp İspanyol Merdivenlerinde oturup elimizde çaylarımız Pazar gecesi keyfi yaptık...

Ertesi gün çok güzel güneşli bir Roma sabahına uyandık otelde kahvaltımızı yapıp çıktık sokağa...İşte Roma'nın en meşhur meydanlarından biri olan Piazza di Spagna...Meydan ve İspanyol Merdivenleri ile ilgili ayrı bir yazı yazacağım tabiki:)

Babington's Tea Rooms çok güzel ve eski tarz bir çay salonu ve 1896 yılında Anna Maria ve Isabel Cargill Babington tarafından evini özleyen İngiliz turistlere çay ve kek sunmak için açılmış dolayısıyla içeride çayınızı içerken bir anda İtalyada diil de İngilterede olduğunuzu düşünebilirsiniz...Benim gibi akşam 5 çayını sevenlerdenseniz alışveriş molası için çok uygun bir yer gidilmesini görülmesini özel çaylarından içilmesini tavsiye ederim:)

Gelelim bu yazımın konusu olan Santa Maria Maggiore kilisesine...Bu kilise farklı mimari tarzların bir arada kullanıldığı bir kilise ve en dikkat çekici özelliği panelli tavanı...Bu tavan süslemelerinde Kolomb'un Amerika'dan getirtiği ilk altınlar kullanılmış...Gerçekten tavan işçiliği akıl almaz güzellikte nasıl yapılmış kaç sene önce insan inanamıyor...

Kilise turumuzdan sonra biraz da önündeki güzel parkta vakit geçirdik...Roma'daki ağaçlar çok hoşuma gitti upuzun gövdeleri ve üst kısmındaki öbek yeşil yapraklı bölümleri ile bana brokoliyi anımsatan bu ağaçları pek bir sevdim...Özellikle havaalanına inerken camdan bakarsanız sanki kocaman bir brokoli tarlasına iniyormuşsunuz gibi hissedebilirsiniz:)

İşte Roma'daki ilk saatlerimiz böyle geçtii...Bir sonraki yazımda Colosseum ve çevresinden bahsedeceğim...O zamana kadar caio!!!:)

fashion house by zeto dedi ki...

Yaaa canım Romaya olan özlemim depreşti şimdi benim:) Çok güzel gezmişsiniz canım ilk günden belli hayatımmmmm:)Diğer postlarıda heyecanla bekliyorum.Çook öpüyorum canım benim:)

Gizem Mizem dedi ki...

bu kilise gerçekten hayatımda gördüğüm en ihtişamlı kiliselerden biriydi, ben tek gittiğim için içinde çok fotoğraf çektirme şansım olmadı ama içerideki o pembemsi ışık muhteşem gelmşti...

MODA GEZGİNİ dedi ki...

muhteşem fotoğraflar. harika resimler gizzy:)

gunesyuksel dedi ki...

ohh diyorum gizoş.. cok güzel gezmişsin. seni nunu's closetın yazdıgı yeni asır gazetesinde gördüm:)))) süpersin kuzum..

güneş

ENN MODA dedi ki...

Gizzyim benim hoşgeldin canım. :) Ne güzel gezmişsin. Değerlendirmişsin tatili :)

SvGLove dedi ki...

Ciao Bella,come stai? Tutto bene?:)
(İtalyancam buraya kadar;p)
Gizzy'cim keşke biz de gelebilseydik,sonbaharda Roma çok güzel oluyormuş.
Şimdilik senin süper postlarınla gidereceğim bu isteği...

seda dedi ki...

ayy harikaaaaa ben de qitmek istiyorum...:(

bu arada çok qüzel tanıtmışsın ablacım. emeğine sağlık;)

miumiu dedi ki...

tek sorun saçların :(((( temizlikçi modeli yapma açık saç çok yakışıyor bu yüzünü de yaşını da büyük gösteriyor...

gülçin dedi ki...

gidip görmüş kadar oldum :) yazılarının devamını bekliyoruzz

Gizzy dedi ki...

Hayatımmm beraber gitsek ne muhteşem oluur!!!saol cnm benim an an yazıcam nerelere gittim ne yaptım die:)

Gizemcimmm gerçekten kiliselere girince hep bir ağzım açık kalıo benim çok ihtişamlılar yaaa:)burayı tesadüf bizi havaalanından karşılayan adam söyledi de gittik iyiki gitmişiz ama çok beğendim ben de:)

Moda gezgini cnmm çok saol:)

Güneşcimmm gezdim valla ii oldu:)cnm evet gazetelere de çıktım ben de geçen gün gördüm süpriz oldu benim için de:)saol tatlişkomm

Burcucummm hoşbuldum cnm benimmm sayenizde:)evt tatlım gerçekten çok ii oldu bu tatil:)

Sevgicimmm ciao...sono tutto bene grazie:)off yaa ben zamanında ne güzel konuşuodum unutmuşum çoğunu tatlım ama bi haftalık kurs ii geldi hatırladım bazı şeyleri:)cnm biz hep romanın sonbaharını gördük cidden güzel oluo ama ben bi de ilkbaharını görmek istiyorum o yüzden mayıs haziran gibi tekrar kaçıp gelsem mi diorum o zmn siz de gelseniz ne muhteşem olur:)

Sedacımm inşallah gidebilirsin de görürsün tatlımm cidden çok güzel bir şehir:)çok teşekkürler cnm benimmm

miumiucumm ama napiyim topuz çok rahat bi de oraya saç kurutma makinamı götüremedim malum kendisi tüfek kadar o yüzden saçlarım hep topluydu tatil boyunca:(

Gülçincimm süper o zmn yazılarım devam edicek cnm merak etme:)

seda dedi ki...

inş. ablacım rica ederim. ben de teşekkür ederimmm:)

miumiu dedi ki...

at kuyruğu yap, yarım topla bi şey yap :))) yüzün çok tatlı çünkü bunun dışındaki her şey güzel durur ki

Gizzy dedi ki...

miumiucum cnm bi sonraki günlerde senin dediğin gibi at kuyruğu yaptım beğendin mi:)çok teşekkürler cnm tavsiyelerin için:)

Adsız dedi ki...

Merhaba ben Havva
Yazınıza,fotolarınıza bayıldım
Roma aşığı bi insan olarak Mayıs ayında ilk kez turdan ayrı olarak arkadaşlarla gidicez.5 ay Roma'da kalmış birisi olarak, Kaldığınız otelin adını ve adresini veya uygun fiyatlı bi otel adı falan verebilirseniz çok sevinirim. otel fiyatları çok pahalı en ucuzu bile 125 Euro o yüzden:))))))))Cevabınız için, şimdiden teşekkür ederim.

Gizzy dedi ki...

Meraba Havvacımmm:)çok teşekkürler öncelikle...http://gzmlounge.blogspot.com/2010/11/ispanyol-merdivenleri-ve-trevi-cesmesi.html yazımda kaldığımız otelin adını yazmıştım...ben romada değil milanoda 5 ay yaşadım romaya turist olarak gittim ve gittiğim gezdiğim her yeri blogumda anlattım diğer yazılarımı da okursan belki onlar sana yardımcı olabilir...şimdiden ii tatiller ii eğlenceler:)