31 Mayıs 2011 Salı

Big Ben, London Eye ve Westminster Abbey

St. James Park'ından sonraki durağımız parlemento binalarının, Big Ben'in, Westminster Abbey kilisesinin ve London Eye'ın hepsinin bir arada olduğu bölgeydi...Biz genelde her yere yürüyerek gitmeyi tercih ediyorduk böylelikle etraftaki güzellikleri de görme şansımız oluyordu ama tabiki Londra'da çok gelişmiş çok güzel bir metro hattı var acelesi olanlar ya da yürümekten yorulanlar için birebir...





Ben özellikle bu meydanı çok seviyorum...Her taraftaki tarihi binalar insanı sarmalıyor...Özellikle biz gittiğimizde hava kapalı ve bulutluydu o yüzden binalar iyice bir haşmetli gözüktü sanırım gözüme...Big Ben zaten Londra'nın en bilindik simgelerinden biri...Bu kocaman saat kulesi şehir ile bütünleşmiş hemen hemen tüm turistik dükkanlarda Big Ben'li eşyalar bulabilirsiniz...Big Ben ve kırmızı telefon kulübesini yanyana bulurum da poz vermez miyim hiç?:)









London Eye şehre sonradan inşa edilen kocaman bir dönme dolap ve Avrupa'daki en yüksek dönme dolap...London Eye'a binip şehri seyretmenizi tavsiye ederimm:)






Westminster Abbey ise meşhur kilise:) Biliyorsunuz Kate ve William burada evlendiler...Benim hatırladığım kadarıyla eskiden bu kiliseye girişler ücretsizdi çok emin değilim ama düğünden sonra İngiliz ekonomisine ek gelir elde etmek için girişleri ücretli yapmışlar ve kilisenin önünde deli gibi bir kuyruk vardı:) 



4 yorum:

xcelis dedi ki...

Big Ben Telefon klubesi ve sen =)Harikasınız hep üçünüz takılın Böyle senin sayende geziyoruz tozuyoruz gizemcimmm sağol varol...
=)) Öpoom seni

Adsız dedi ki...

Tek kelime ile bayan gezziiy oldun sen artık.. Nasılda bir rehber gibi her bir detayı dolu dolu anlatıyor:)

Ama bahse girerim senin çektiğin resimlerden daha çok, çevrendeki insanlar seni çekmiştir fotoğraf karelerine (kim di bu ya, hangi dizide oynuyordu?, Hereos, One Tree Hill yok yok Filmdi galiba :)). Koca londra'da bile renk / fark yaratmışın yani :)

Bu arada gitmiş kadar olmasakta bayağı bir fikir sahibi olduk sayende.. Ama benim listede önce İtalya sonra Amerika var..

cheers mate :)
Blacklight

Gizzy dedi ki...

xceliscimm yaa bence de şu telefon kulübelerinden ülkeme de istiyorum ben:)çok saol cnm benimm öperim seni:)

Oooo süper yorum bayıldımmm çok çok teşekkür ederimmm:)Gri ile kırmızı iyi gider dedim şehre biraz renk gelsin dedim ii yapmışım o zaman:)çok teşekkürler Blacklight:) Liste güzel olmuş İtalya'da Roma, Venedik ve Floransayı, Amerika'da da New York, Las Vegas, LA ve San Franciscoyu şiddetle tavsiye ederimm:) o yüzden tatilleri uzun tut:)

Adsız dedi ki...

Milano'yu Vatikan'ı falan atlamışın, birde onları yazalım dön-e-meyiz artık :)

Amerika'da öyle, verdiğin adreslerin hepsi ayrı bir yönde, bunlar bir seferde gezilmez ya :)

Ama ingilizlerin çok sık kullandığı "cheers mate" espirimi atlamışın:)

Herşey herkesin gönlünce olsun..

BlackLight