25 Mayıs 2011 Çarşamba

Tate Modern

Londra turumuza Tate Modern ile devam ediyoruz...Şansımıza bizim orada bulunduğumuz zamanda bu müzede Miro sergisi vardı...Annem resim yaptığı için gittiğimiz yerlerde galeridir müzedir gezebildiğimiz kadar gezeriz çünkü bu tür işlerle uğraşınca insan ne kadar çok örnek görürse yaratıcılığına katkı o kadar çok oluyor bence...Tate Modern de genelde postmodern eserlerin sergilendiği bir müze...Bu yazıyı annem yazsaydı belki daha doğru olurdu çünkü benim resimdeki akımlarla ilgili bilgim sınırlı ama yine de Miro'nun eserlerini önceden biliyordum ve Miro eserleri ile dolu koskocaman bir kat hepimizi mutlu etti...





Fotoğraf yasak olduğu için ne yazık ki resimleri size gösteremiyorum ama ben Miro'nun en çok sanatının ilk yıllarında yaptıklarını beğendim daha sonrakiler fazlasıyla soyut ve karamsar geldi bana özellikle kadın-erkek figürlerini bazı fotoğraflarda canavara benzetmesi onun insanoğluna karşı görüşlerini gösterir nitelikteydi...Tabi bunda yaşadığı yıllardaki savaş ve baskı ortamının etkisi çok büyükmüş...Barcelona doğumlu olan Miro kendisini bir ispanyol değil katalan olarak görmüş hep... 








Yine de çok güzel bir sergiydi ve çıkışta iyiki gelmişiz dedik...Bu arada Tate Modern'de zaman zaman bu tarz geçici sergiler oluyormuş...Geçici sergiler dışında sürekli olarak Pablo Picasso, Paul Gauguin, Claude Monet, Henri Matisse, Andy Warhol gibi önemli sanatçıların eserlerini de görebilirsiniz...Ayrıca cafe kısmındaki balkondan güzel bir şekir manzarası sizi bekliyor olacak:)




9 yorum:

Gezi/yorum... dedi ki...

Londra'da ne kadar çok gezilecek yer varmış, fotoğraflar çok keyifli teşekkürler paylaşım için...

Çağla ŞANLI dedi ki...

londra 'nın soğuk havasını güzel gülüşünle renkli çizginle ısıtmışsın çok hoşsun :)))

Unknown dedi ki...

Ne güzel tesadüf olmuş. Havanın sürekli kapalı olmasına Ankara'dan alışığız artık yabancı gelmedi pek :))

SvGLove dedi ki...

Ne kadar sevimli ailesiniz! Maasallah size canim;)
Miro'yu da ogrenmis oldum sizden;) Sanat meraklisi biri olmadigimdan belki bilgilerim senin verdiginle sinirli kalacak ama en azindan bu sanatcinin varligindan haberdar olmus olacagim;)

Did Dans La Mode dedi ki...

Gizzycim bu Londra serisini çok sevdim ben ilerde gidersem burdan açıp bakar tüyolarını not alırım :) Bu arada çoook tatlı bir ailesiniz siz maşallah mucxx :)

esinspiration dedi ki...

ne şanslısın.. joan miro'nun eserlerini yakından görmeyi çok isterdim. :)

coco-jelly dedi ki...

gizzycimcimcimcim=) ne tatlısınız maş size hep sağlıkla mutlu güzel tatiller geçirin ama bende londra rehberliği isterims enden=) çok öptüm murnundan=)

Sanemiko dedi ki...

ay aynısınız ya annenle ne kadar çok benziyorsunuz:)valla ablan gibi:)

Barbygirl_here dedi ki...

Ne zaman gitsem hava guzel oluyor demissin ya, hic belli olmuyor canim ya buralarda, cidden sana oyle denk gelmis $anslisin.Bu sene sicak gunler erken basladi ve cok surecek gibi.
Fotolar harika, bir de ailenle fotolari ekliyorsun ya, sevgin cok hissediliyor,yani yansiyor,cok hosuma gidiyor ^_^ Yolda gorsem tanirim anneni de babani da artik :)
Tabiki seni de :)

Gezileriniz ve mutlulugunuz hep bol olsun ^_^